ADVerTisemeNT

Dari Hati ke Hati bersama Co Founder Fotomalaya.com

Hye, I'm the official Chinta bridal photographer.... bukan apa, just nak berkongsi sedikit pandangan dan suara hati. :) Dimensi baru dalam fotografi perkahwinan (Wedding Photography). Jangan salahkan saya jika anda memilih saya sebagai jurugambar perkahwinan anda, hari paling bermakna bagi setiap teruna dan dara. Kerana saya hanya akan menerangkan tugas saya pada sebelum bermulanya majlis, ‘the rest is up to the couple..’ percayalah, majlis anda akan lebih bermakna dan detik yang dirakam akan lebih dikenang.

Fotografi adalah seni, jadi, biarlah ia asli. Dari kaca mata dan lensa kamera saya, keaslian adalah penting dan menjadi ramuan terhebat bagi seseorang jurugambar. Pada kebiasaannya sesi fotografi khas untuk bergambar bagi pengantin baru ialah pada waktu ketibaan, bersanding, jamuan makan beradab, dibilik tidur, dan akhir sekali adalah bersama ahli keluarga sekiranya tiada “Outdoor Photography”.

Ikhlas saya katakan, untuk mempunyai detik manis yang asli dan akan dikenang sepanjang hayat ialah detik2 ini dilalui tanpa arahan rasmi dari jurugambar. Misalnya dari awal lagi ketika pengantin tiba, lakukanlah secara normal dan sebaik mungkin, dan pasti jurugambar akan mendapat foto terbaik yang tidak pernah pasangan pengantin itu sendiri bayangkan…. Makan beradab, ‘just be yourself…’ jika mahukan suasana romantic, suapkan pasangan anda dengan sedikit makanan atau minuman…jika saya sebagai jurugambar anda, saat sebegitu pasti saya tidak akan lepaskan. “it’s a real moments”. Jika diperlukan sessi khas untuk bergambar secara “posing” atau berkumpulan bersama ahli keluarga, disitulah baru sesuatu yang rasmi datang dari jurugambar dan patuhilah. ;)

No comments:

Post a Comment

Number of Visitors

hit counter